טלפון: 054-9464846 דוא"ל: nir@nir-massage.com כתובת: התאנה 33, תל מונד

בלוג

פריצת דיסק צווארי מתרחשת בעיקר בשל שינויים ניווניים תלוי גיל.הדיסקים נשחקים ככל שאנחנו מתבגרים.כמו כל דבר בחיים שום דבר לא לנצח.

כל אדם עשוי בכל רגע לגלות על עצמו דברים חדשים.ישנם בשורות קשות על בעיות בשריר ושלד.לפחות כך מתארים לא מעט מטופלים שהבשורה זיעזעה אותם.לא כולם מבינים את מערך השרירים בגוף וזה נורמלי לחלוטין.בתפקוד השוטף יש לנו המון דברים בראש ולא תמיד יש לנו זמן לעצמו.ניהול משפחה,קריירה,עבודה אינטסיבית,ילדים,זוגיות.כאשר אנחנו מגלים בעיה בריאותית למשל פריצת דיסק צווארי אנו נוטים להזדעזע קשות.שינויים בדיסקים נקראים שינויים ניווניים והם לרוב על רקע גיל.

הדיסקים נשחקים ככל שאנחנו מתבגרים.כמו כל דבר בחיים שום דבר לא לנצח.גם לגוף שלנו יש צורך בתחזוקה שוטפת.ברוב המקרים הטיפוליים מטופלים לא יגיעו לטיפולים שמרניים לולא בעיה רפואית.זה בהחלט נקודה ראויה לציון כי לולא היה תחזוקה שוטפת הכאב אינו היה מופיע.ההלם והשוק הגיוני לחלוטין בשל העובדה שאיננו מכירים את הטיפול בבעיה. אחת השאלות הנשאלות מצד מטופלים האם זה נשאר לנצח?לצערי כן.אך אין חשש עם טיפולים שמרניים של עיסוי רפואי מסודר ומבוקר הכאב ייעלם מהר.

פריצת דיסק מאפיינת מצב בו נוזל הדיסק פורץ החוצה.להבדיל מבלט דיסק בו ישנו לחץ על החוליה המקרינה לשרירים.ישנם אופציות רבות לטיפול כאשר ניתוח היא הברירה האחרונה.הסיבות לפריצת דיסק היא לרוב שינויים ניוונים.דבר זה אומר הישנות החוליות ע”פ גיל.לרוב אין צורך בתהליך פולשני אלא בטיפול שמרני.בשני המקרים הטיפול הוא דומה ומתרכז בשרירי הצוואר הקדמיים והעורפיים.הטיפול עשוי להשתנות אם קיימות מספר פריצות בצוואר ומספר החוליה.כמו כן מספר המפגשים לריפוי מלא.כאשר מטופל סובל מפריצת דיסק צווארי חשוב להימנע מניפולציות שעשויות לזעזע אותו.

באשר למניפולציות כאשר קיים פריצת דיסק אני נגד פעולה זו.ישנם לא מעט מקרים שמטופלים נפגעו בשרירים קטנים בצוואר.פעולה זו גם מכניסה את המטופל למתח רב דבר שעשוי לגרום לכיווץ השרירים.עיסוי צווארי אינו נעים בלשון המעטה הוא מתאפיין בלחיצות על נקודות מעוררות כאב.טיפול זה נחשב ליעיל ואפקטיבי ומביא תוצאות יחסית מהירות במספר מפגשים בודדים. טיפול צווארי יסודי ומורכב הרבה מעבר למה שאתם יכולים לדמיין.באמצעות טיפול נכון כל טווח התנועה משתפרת והכאב המוקרן מפסיק.

פריצת דיסק מאפיינת מצב בו נוזל הדיסק פורץ החוצה.להבדיל מבלט דיסק בו ישנו לחץ על החוליה המקרינה לשרירים.ישנם אופציות רבות לטיפול כאשר ניתוח היא הברירה האחרונה.הסיבות לפריצת דיסק היא לרוב שינויים ניוונים.דבר זה אומר הישנות החוליות ע"פ גיל.לרוב אין צורך בתהליך פולשני אלא בטיפול שמרני.

כאשר מטפלים בפריצת דיסק או בלט חשוב לטפל בשרירי רבים בצוואר.לולא טיפול ממוקד ויסודי לא ניתן להקל על הכאבים.במקרים רבים יש הקרנה לכתף ואף ליד עד לזרוע ולאצבעות.דבר זה נגרם מלחץ בנקודות מסוימות הממוקמות בשרירי הצוואר ואף מגביל את התפקוד.שרירי הצוואר מושפעים מבעיות של שלד ושרירים.ישנו קשר בין הטרפז לצוואר.הטרפז הינו שריר גדול המכסה את הגב העליון.מכסה את החלק האחורי של הצוואר ואת החלק העליון של הכתפיים.לכן כאשר תגיעו לטיפול בפריצה צווארית יש חשיבות לטיפול בגב העליון והצוואר במקביל.מפנה הראש עוטף את הצוואר למרות שהוא שריר צידי מתייחסים אליו כשריר צווארי קדמי.תתפלאו אבל טיפול בצוואר הקדמי ישפיע על הכאבים בשרירי הצוואר העורפיים.רוב המטופלים מוכים תדהמה בטיפול בשרירים אלו.תגובתם תמיד לא ידעתי שקיימים בכלל שם שרירי צוואר.

כדי להבין כמה מורכב טיפול צווארי בפריצת דיסק יש להבין אלו שרירים חשובים לטיפול.השרירים בצד האחורי של הצוואר מכסות את הצוואר מאחור ארבע שכבות של שרירים.הארבע השכבות מתחלקות כאשר השכבה החיצונית היא הטרפז.מתחתיו נמצא שריר האספלנית אחריו נמצא החצי זיזי העובר במקביל לעמוד שדרה.מתחתם המסובבים והרב יתדיים שרירים העוברים בין זיזי החוליות ועוזרים לסובב את הצוואר ולכופפו מהצידה.

טרפז –משמעות המילה טרפז(Trapezius)שולחן קטן.השריר שטוח ויש לו ארבע פינות ולכן נוהגים לכנות אותו שולחן.אע”פ שהשריר ממוקם בגב העליון תפקידו העיקר להוזיז את הכתף הוא מהווה מקור לכאבים  בצוואר.לרוב כאשר ישנו לחץ על הדיסק או היצרות חוליות טיפול בטרפז יעזור לכאבים.החלק העליון של הטרפז מעצב את צורת הצוואר.השריר מתחבר לבסיס הגולגולת ,עמוד שדרה,לבריח ולשכמות.החלק העליון של הטרפז תומך במשקל הראש והצוואר כאשר מטים את הראש הצידה ולמעלה ולמטה.כאשר יש כיווץ מכיוון הצוואר תרגישו מתיחה מהצוואר ועד לשכמה.אלו גם חלק מהתלונות שאיתם מגיעים מטופלים לטיפול פריצת דיסק.

שריר אספלנית הצווארי הינם רצועות רחבות המחברות את חוליות הצוואר עם החלק האחורי של הגולגלת.הכיוון האלכסוני שלהם הופך את האספלנית הראשי לחשוב בסיבוב הצוואר. נקודות כאב בשריר זה מקרינות כאבים לחלק העליון של הגולגולת וזו גם הסיבה לכאבי ראש.אנשים הסובלים ממיגרנות נובעים מחלק העליון של אספלנית הצוואר.

חצי זיזי הראשי מחברים את חוליות של הגב העליון וחוליות הצוואר עד בסיס הגולגולת.נקודת כאב מספר אחת שלו גורמת לכאב המקיף חצי ראש קצת מעל האוזן.חצי זיזי הראשי הוא אחת השרירים החשובים ביותר בטיפול צווארי.כאשר מטפלים בו העיסוי הוא יכול גם לגרום לכאב חד שעולה לראש תוך כדי טיפול.

הרב יתדי והמסובבים אחד השרירים החשובים ביותר הטיפול צווארי פריצת דיסק או בלט דיסק.הם השכבה העמוקה של שרירי הצוואר ולכן הם מהותיים כל כך.הם עוברים בין החוליות ומאפשרים תנועות עדינות של הראש והצוואר.הכאב בעיסוי צווארי ברב יתדי והמסובבים כאילו המעסה נוגע בעמוד שדרה.אך לא כך הדבר השרירים מאוד צמודים וזה מרגיש כאילו בעמוד שדרה.

שריר המעלות - ארבעה שרירים בצד הצוואר

שריר המעלות(Scalenes)קבוצה של ארבעה שרירים קצרים בכל צד של הצוואר.שמו של השריר נובע מאורכם השונה שהוא כמו מדרגות.כל חלק מהשריר מתפצל ונאחז במספר חוליות ויוצר סיבים באורכים שונים.לרוב נקודות מעוררות כאב נמצאות באמצע גוף שריר עשויות להיווצר בשריר המעלות במקומות שונים.בכל במקרים עיסוי נקודתי של הצוואר בשריר המעלות יפתור את הכאבים.לחץ בשריר המעלות גורם למגוון רחב של כאבים.הסימפטומים כאבים בצוואר,חוסר תחושה,כאב בחלק האחורי של הצוואר,הקרנה לכתף ולזרועות.הוא נחשב חלק חשוב בשיקום כאב צווארי של פריצת דיסק צווארי.דפוסי הכאב המוקרן לאזור הכתף,הזרוע והיד יכולים לגרום לנוירולוג לייחס זאת לשחיקה בחוליה או פריצת דיסק שלוחצים על עצב שדרתי באזור הצוואר.

שריר מפנה הראש-סיבוב הצוואר לצדדים

התפקיד העיקרי של מפנה הוא לסובב אותו לצד השני.אחת הפעולות הבסיסיות בתנועות הצוואר.שני הצדדים פועלים יחד להחזיק את הגוף יציב בזמן תנועת גוף.הרמת משקלים כבדים פוגעים לחלוטין בשריר מפנה הראש.החזקתו מוסב לצד תגרום לכם צרות דבר היוצר יציבה מאולצת של שרירי הצוואר כדי לפצות על המצב .כדי למנוע מאמת יתר של מפנה הראש,אל תשבו זמן ממושך שהראש מופנה,ואל תקראו במיטה ואל תשנו על הבטן.העיסוי בשריר מפנה הראש עלול להכאיב בלחיצה את ישפר את הכאבים מיידית.נקודות אלו עוזרות בהקלה על שרירי הצוואר האחורי הנםגעים מלחץ על הדיסק.כאב בקדמת הראש הוא לחלוטין תוצאה של נקודות מעוררות כאב במפנה הראש.טיפול במפנה הראש יביא תוצאות שלא תאמינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.
דף הבית
הזמנת טיפולים
החשבון שלי